5 sposobów na skuteczny copywriting

By 24. February 2016Allgemein
office-620817_960_720

Redagowanie tekstów w agencjach marketingowych nierzadko wychodzi poza ramy powszechnie uznawanej poprawności językowej. Jak zatem sprawić, by publikowane treści były atrakcyjne i chętnie czytane?

1. Attention please

Uwaga, uwaga i jeszcze raz uwaga. Trzeba zrobić tak, by ją po prostu wzbudzić. Wiadomo, że najlepiej zacząć od początku a zatem: tytuł, nazwa i wszystko to co jest zwiastunem późniejszej treści. Mocny i skuteczny nagłówek to taki, który obiecuje klientowi coś pozytywnego, ale nigdy go nie oszukuje.

2. Krótko, zwięźle i na temat

Tekst powinien być prosty w odbiorze, ale i przyjemny w czytaniu. Z bardzo prostego powodu nie można przesadzać z jego długością, bo nikt go nie przeczyta. Obecnie panujący trend TLDR (too long, didn’t read) wyraźnie pokazuje, że tekst idealny to taki, który bez nadmiaru słów wyjaśni wszystko, co trzeba.

3. Dopasowanie do czytelnika

Każdy komunikat musi być odpowiednio dostosowany do grupy docelowej. Dlatego zanim powstanie, zbadane musi zostać jego grono odbiorców. To ono mówi nam w jaki sposób powinna wyglądać treść, by odniosła pożądany efekt.

4. Wezwanie do działania

Call to action jest niezwykle ważne w tworzeniu wszelkich treści zarówno w marketingu online jak i offline. Copywriting działa wtedy, kiedy potrafi przekonać klienta o tym, że warto skorzystać z usługi czy kupna produktu właśnie teraz.

5. Usability! usability, everywhere!

O usability mówią i piszą wszyscy – nie bez powodu. Jeśli chcesz, żeby Twoja firma sprzedawała efektywniej, musisz pokazać zalety swoich produktów takim opisem, które przekonają o ich użyteczności.

Materiały takie jak broszury, ulotki czy plakaty rządzą się swoimi prawami i co najważniejsze – muszą współgrać z odpowiednio przygotowaną grafiką. Podobnie przy publikacjach w sieci: artykuły, opisy czy nawet krótkie slogany mają obowiązek przyciągać odbiorców, którzy przy natłoku informacji często są znudzeni i po prostu nie mają czasu czytać. Przy stosowaniu  powyższych wskazówek przedstawienie konkretnych tematów przyniesie wymierne efekty, a na te zawsze warto czekać.