Potencjał m-commerce

By 17. July 2015Allgemein
mobile-commerce-usability

Na temat robienia zakupów za pomocą urządzeń mobilnych publikowanych jest coraz więcej branżowych raportów. Wszystkie wskazuja jednogłośnie: m-commerce to forma sprzedaży, która rozwija się w niesamowicie szybkim tempie.Sprzedaż za pomocą elektronicznych mediów to szeroko pojęte e-commerce. Zmiana literki z przodu na “m” zmienia jedynie formę urządzenia, za pomocą których kupowane są produkty w sieci. Internauci coraz chętniej ze stacjonarnych komputerów czy nawet laptopów przerzucają się na tablety i smartfony.

Mobilne sklepy

Praktycznie na całym świecie można zaobserwować silny rozwój mobilnego internetu, aplikacji a poprzez to także coraz silniejszej strefy m-commerce. Sprzedaż tego typu może odbywać się zarówno za pomocą telefonów komórkowych jak i tabletów poprzez odwiedzanie witryn sklepów internetowych lub za pomocą specjalnych aplikacji. Posiadanie mobilnych wersji biznesu niesie ze sobą korzyści, do których zaliczyć można chociażby geolokalizację. Jak to działa? Szybko i skutecznie. Rozwiązanie to pozwala wykorzystac lokalizację potencjalnego klienta i przesłać mu ofertę w odpowiednim momencie np wtedy kiedy pojawia się w pobliżu stacjonarnego sklepu. Ma to na celu przypomnieć klientowi o tym, że wcześniej był zainteresowany takim zakupem, co być może skłoni go do jego realizacji.

Efektywna sprzedaż

Sprzedawcy posiadający zarówno sklep stacjonarny jak i internetowy nie powinni lekceważyć potencjału rynku m-commerce, dlatego warto dostosować stronę internetową do mobilnych urządzeń, po to by jej przeglądanie było sprawne i przyjemne. Aby lepiej zrozumieć fenomen kupowania za pomocą mobilnych urządzeń warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: dlaczego ludzie zaczęli kupować w ten sposób? Odpowiedź jest prosta: by nie tracić czasu. Społeczeństwo pokochało smarfony za multifunkcjonalność. Również robienie zakupów ma być dzięki nim szybsze i nieskomplikowane, dlatego prowadząc wielosprzedażową strategię nie pomijając sprzedaży mobilnej. Od lat w Polsce zapowiadany jest rok mobile – eksperci twierdzą, że to właśnie 2015 jest decydującym rokiem w sprzedaży mobilnej.